czwartek, 1 stycznia 2015

SAŁATKA EDELWEISS

Taką sałatkę jadłam kiedyś w restauracji w Dusznikach Zdroju. Była pyszna, więc postarałam się rozszyfrować wszystkie składniki i na stałe włączyłam ją do mojego menu.
SAŁATKA EDELWEISS

składniki:
1 opakowanie mieszanki sałat - jakie lubicie, ja najbardziej lubię z rukolą i botwinką
1 ser z niebieską pleśnią
kilkanaście winogron
garść orzechów włoskich lub nerkowca
1 pierś kurczaka

sos:
3 łyżki oliwy z oliwek
łyżeczka miodu
łyżeczka musztardy francuskiej
1/4 łyżeczki soli
sok z połowy cytryny
pół ząbku czosnku- bardzo drobno pokrojonego lub przeciśniętego przez praskę

Składniki na sos wkładamy do słoika , zakręcamy i bardzo energicznie potrząsamy do połączenia składników. W razie potrzeby doprawiamy do zbilansowania smaków. jest jedna zasada : sos ma być za słony, za słodki, za kwaśny - wtedy jest dobry.

Mieszankę sałat przekładamy na półmisek, polewamy sosem i dokładnie mieszamy. Posypujemy drobno pokrojonym serem pleśniowym. Winogrona przekrajamy na pół , wyłuskujemy pestki , układamy na sałatkę.
Orzechy podprażamy na suchej patelni, posypujemy sałatkę. Pierś z kurczaka kroimy w kostkę, posypujemy przyprawą do kurczaka, smażymy na rumiano na łyżce oleju i układamy na wierzchu sałatki.
Od razu podajemy - smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz